دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 8040
تعداد نوشته ها : 5
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem259

۱- نگارش یک مقاله:

اولین قدم برای اخذ پذیرش مقاله ISI نگارش یک مقاله مناسب است. منظور ما از مقاله قوی مقاله‌ای است که از نظر ساختار علمی استاندارد بوده، دارای موضوعی به روز باشد، از نظر روش شناسی تمام جوانب رعایت شده باشد و همچنین در آن از منابع دست اول استفاده شده باشد. بهتر است تا حد امکان از منابع دو سال اخیر و در صورت کم بودن مقالات از مقالات ۵ سال اخیر استفاده نمایید.


۲- مجله مناسبی پیدا کنید: 

مجله مورد نظر شما باید چند ویژگی داشته باشد که عبارتند از؛ 1.در زمینه علمی شما باشد،2. در لیست مجلات ISI یا Scopus قرارداشته باشد، در صورت امکان دارای ضریب تأثیر باشد(IF). 3.تاحد امکان شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند (برای مثال 10 یا 8 شماره)،4.زمان بررسی مقالات در آن کوتاه باشد و میزان رد مقالات در آن پایین باشد.


۳- مقاله خود را به مجله ارسال کنید:

 در واقع مقاله خود را برای داوران مجله ارسال نمایید. برخی از مجلات به شیوه سنتی و از طریق ایمیل مقالات شما را می‌پذیرند اما برخی دیگر سیستم پذیرش آنلاین دارند که شما می‌توانید هر روز فرایند داوری مقالات خود را بررسی کنید.


۴- مرور مقدماتی مقاله:

در این بخش از فرآیند اخذ پذیرش مقاله ISI کاری از دست شما برنخواهد آمد. در اینجا ادیتور مجله مقاله شما را به صورت مقدماتی از نظر نو بودن موضوع، کیفیت ترجمه و همخوان بودن با ساختار مجله بررسی می‌کند.


۵- پذیرش:

 رد یا اصلاحات در مجله: اگر مقاله شما پذیرش شود مقاله‌تان بهتر دیده خواهد شد و دیگران و خودتان از آن استفاده خواهید کرد. اما اگر مقاله شما رد شود در اینصورت شما یک تجربه بزرگ به دست آورده‌اید. شما اصلاحاتی که داوران به رایگان برای شما ارسال کرده اند را مطالعه می‌کنید. در نوع سوم داوران پذیرش مقاله ISI شما را منوط به انجام اصلاحاتی در مقاله می‌دانند. در این صورت شما باید مقاله خود را ویرایش و دوباره ارسال نمایید.


۶- در صورت رد مقاله  از نو شروع کنید:

 اگر مقاله شما رد شده باشد باید این مراحل را نو طی کنید. اما مزیتی که این بار دارید این است که برخی از ایرادات آن در فرایند اخذ پذیرش قبلی اصلاح شده است.



دسته ها :
X